mandag 16. desember 2013

Overraskelse

I går overrasket vi mor.  På forhånd hadde vi invitert hennes nærmeste kjære. Uten at hun visste noe om det. Bestilt mat, for å gjøre det enkelt i julestria.

Elleve stykker rundt et pyntet bord. Førjulsselskap som i "gamle dager" - da min sosiale mor ofte stelte i stand til fest.

Det ble noen gode timer - i bofelleskapet der hun bor. For oss alle. Pizza og vin. Sang, hygge og prat. Kaffe og bløtkake. Hennes selskap. Strålende mor. Som "julekvelden på kjerringa".



12 kommentarer:

  1. Sikke en god idé at overraske din mor med et selskab af hendes kære! Jeg håber hun nød det - kagen er fantastisk.
    En god ny ugestart til dig, Elisabeth!

    SvarSlett
  2. Så hyggelig gjort, Elisabeth. Slik mimring er gull verdt.

    SvarSlett
  3. Tenker hun ble glad !

    Så utrolig hyggelig gjort, og det nå i julestria, veldig lurt og bestille mat,
    og hvilken kake dere fikk da -wow

    Mandag, og siste innspurt, nå har jeg 3 juletreff/-middag på rad - begynner ikveld....blir moro det !

    SvarSlett
  4. Så flott idé og kake! Tenker din mor ble glad for den og selskapet. Koselig å gjøre sånne ting i sammen :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Super ide, og jeg kan godt forstå at din mor blev glad. Og sikke en kage, wow :-)

    SvarSlett
  6. Så hyggelig gjort, å stelle istand fest for din mor. Jeg er sikker på hun koste seg stort.
    Ha en fin uke, Elisabeth .

    SvarSlett
  7. Så lurt! Dette skal jeg huske om jeg engang kommer i samme situasjon:) Min mor (og far) lager og serverer i eget hjem ennå, mens min sviger mor har gått fra å servere middager til å lage lunsj (rundstykker med pålegg) - uansett koselig! Og det viktige: verdigheten opprettholdes! Når de engang ikke orker dette, får vi trø til å hjelpe dem med andre varianter slik dere gjorde:)

    SvarSlett
  8. Jeg blir nesten rørt. Vakker handling. Anne

    SvarSlett
  9. Så fint å gi din mor en sånn flott overraskelse!

    SvarSlett
  10. That was such a lovely, thoughtful surprise for your Mother!
    I'm sure she enjoyed it very much. The cake is just so beautiful...a real "work of art"!

    SvarSlett
  11. Så koselig med overraskelse=) Det er viktig å kose seg og ta vare på hverandre=) Håper dere har det fint=) Vibeke

    SvarSlett
  12. Så gode dere er... hjertegode : )
    Tenker dere hadde et hyggelig lag.

    Er så vidt innom bloggland. Er ikke så mye tid til "PC liv" nå ; ) 10 dager er ikke mye til å forberede jul, men JUL blir det - ei skikkelig koselig ei å!

    Gleder meg veldig til februar, skal bli så fint å møtes : )
    Klem til dere to

    (Takk for hyggelig kort, kom i posten i dag. Er så trivelig å få kort i postkassa : ))

    SvarSlett