fredag 8. november 2013

Grått



"November er så trist og grå, men nyttig likevel. For nå må barna finne på, å lage moro selv."


Slik synges det i Prøysensangen "Årstidene".

Min november er så langt fylt med mye sosialt samvær.  Fra Oslotreff på onsdag, der gjensynsgleden var stor og praten gikk livlig. Mimring og tilbakeblikk, samt oppdatering om situasjonen i dag. Vi var alle skjønt enige om at neste møte skal bli allerede neste sommer.

I dag har jeg frifredag og har gressenkehelg. Lunsjavtale med venninne i nabobyen står på agendaen. I kveld ventes besøk av flybåren kusine. Gjesteseng er nyoppredd og fredagsmenyen satt. Planer om tur på kyststien har vi og. Blir fint.

Novembersola skinner lav, 7 grader pluss denne fredagsformiddagen. Ikke mange tåkedager som på bildet over, vi hittentil har hatt i høst. Heldigvis. Mye kjennes enklere da. Har du det slik?

God helg ønskes dere alle, bloggvenner og andre lesere!

12 kommentarer:

  1. God helg til deg også, Elisabeth !

    Hyggelig planer på tapeten her, og så koselig med overnattingsgjest.
    Har frokost treff imorgen med min italienske venninne Cristina, hos vår syngende servitør..
    så blir det nok en utflukt på meg, har bare ikke bestemt meg for hvor hen?

    Må innrømme, jeg er mest svak for italiensk høst :)

    SvarSlett
  2. Det var grått men du og du det var vakkert å.

    Ønsker deg en vakker helg nå Elisabeth.

    SvarSlett
  3. Hheisann!

    Må ærlig innrømme at høsten er nå vakker da....

    SvarSlett
  4. Dejligt at gensynsglæden var stor i onsdags, og at I har aftalt at ses igen til sommer. Og det lyder hyggeligt, at du får besøg af din kusine! Jeg har nydt fredag med skønne lille Estrid på Louisiana, og vi havde det flotteste solskin.
    Ønsker dig en fin-fin weekend, kære blogven!

    SvarSlett
  5. Hei! Nydelig bilde, stemningsfullt. Ha en fin helg! Anne

    SvarSlett
  6. God helg til deg også. Når det gjelder været så har det i det store og hele vært fantastisk hele dette året. Jeg liker skiftingen mellom årstidene jeg, men vinteren kan jeg mest spare meg for.

    SvarSlett
  7. Ja, det var... grått! Heldigvis er det mange lyse dagar også. Og det verkar ikkje som du har problem med å finne på moro sjølv!

    SvarSlett
  8. Høres ut som du nyter novemberdagene=) Jeg prøver å gjøre det jeg og, men jeg er ikke så glad i akkurat denne årstiden. Trives ikke så godt når det er så mørkt hele tiden. Om å gjøre å være så mye ute i lyset som mulig!=) God helg=) Vibeke

    SvarSlett
  9. Ja vi hadde en herlig tur i nationalparken Saechsische Schweiz og en tur over elv Elbe... nå i november med deilig tåke og av og til solen men kalt er det og våt.
    Ha en herlig søndag Elisabeth. Stor klem.

    SvarSlett
  10. Men du har jo fått frem det magiske i gråværet, så stemningsfylt og fint bilde.

    God ny uke, klem fra Marit.

    SvarSlett
  11. Deilig tåkebilde.
    God helg.
    Mormorklem

    SvarSlett