mandag 9. desember 2013

Oksehale

Inspirert av sinnakokken Hellstrøm, blei det Oksehalesuppe her i helga.

Basis for oppskriften er oksehaler, vann, chili, hvitløk, løk, stanselleri og gulrot som skal putrekoke i 3-4 timer. Imens du får rikelig med tid til å pusle med andre ting… Ta deg en strekk på sofa´n, eller skrive noen julekort for eksempel?

Dette blir en suppekraft som du aldri har smakt maken til!
Helt til slutt tilføres oppskjærte grønnsaker og kjøttet fra oksehalene som får simre med siste 10 minuttene. Åh! En velsmakende vitaminbombe av en middag. Digg! Gleder meg til restene i dag.



9 kommentarer:

  1. Det lyder vel nok lækkert, og det skal prøves her en af de næste dage. Tak for dejlig inspiration!

    SvarSlett
  2. Hei Elisabeth.
    Det er vinter-mat, og oksehalesuppe er det lenge siden jeg har laget.
    Takk for tipset det ser super-fantastisk-godt ut.

    Ha en fin dag fra Marit.

    SvarSlett
  3. Oksehalesuppe har jeg aldri smakt og det ser veldig godt ut..... Jeg blir litt betatt av serviset ditt Elisabeth. Kanskje jeg har sagt det før, det ligner veldig på mitt første hverdagsservise kjøpt ca 1980.

    Ha en superfin dag.

    SvarSlett
  4. Så morsomt å lese om denne suppen, fordi vi i helgen var innom ett julemarked - hvor vi spiste/drakk gulerotsuppe, som var veldig god, hvorpå min kjære sier på vei hjem, oksehalsesupp, det er blant mine favoritter !

    Jeg litt overrasket, etter 18 år med denne karen, ikke har hørt noe om denne oksehalesuppen han er så glad i ! Visstnok spist mye i øst-tyskland...og som kjent er jo det en stund siden, så kanskje derfor..?

    Må prøve den en dag, oppskrift...?

    SvarSlett
  5. PS, fant oppskriften på linken din :)

    Danke Shøn !

    SvarSlett
  6. Mmmm, det høres veldig godt ut=) Jeg er et suppemenneske, men det er ikke guttene her hjemme… Men jeg lager suppe likvel=) Vibeke

    SvarSlett
  7. Mmm! Høres deilig ut den suppen! :-D Tror jeg må prøve den en gang ;-)
    Ha en fortsatt riktig fin dag
    Stein

    SvarSlett
  8. Det hørtes nydelig ut! Takk for tipset! Den fikk jeg lyst på.

    SvarSlett
  9. Så herleg!
    Vart nesten svolten eg..

    Fortsatt fin Advent!

    SvarSlett