mandag 6. mai 2013

Tral-la-la vår



Noe av det fineste med våren, er den enorme forvandligen som skjer i naturen. Vi bor tett på Norges største bøkeskog, med et nettverk av stier på kryss og tvers. Nå i mai er det en nytelse å gå turer her, se hvitveisteppene og bøkekronene som etterhvert blir grønne.




Det er tørt og fint i skauen, så turskoa har fått lufta seg flittig siste tiden. Rett og slett helt bakvendt å gå inn på treningssenteret. Plukking av vårblomstbuketter hører med til vårens "to do". Det blir jeg aldri lei.





Kommende to dager drar jeg på konferanse i tigerstaden, der sjølvaste helseminister Gahr Støre er et av trekkplasterene. Hm, lurer på om jeg får lura meg til en svingom med´n, på aftenens festmiddag?


10 kommentarer:

  1. Syntes absolutt du skulle forsøke å få ham ut på gulvet... Min Student har alltid så lenge jeg kan huske, vært opptatt av internasjonal politikk og hadde bilde av ham som utenriksminister på russedressen. Han er helt grei å hvile øynene på også... Jeg venter nå bare på lørdag og da skal jeg ha fri til 2.juni...juuuhuuu ! God tur til Oslo.

    SvarSlett
  2. Hærlige VÅR Elisabeth, og heldige du som bor så tett innpå noe så vakkert. Å gå på oppdagelsesferd i skogen der! jeg kjenner gleden du nok føler på du også. Klart!!! kjekt med en tur til vår store hovedstad, men etter noen dager der lengter du vel litt hit igjen kan jeg tenke meg.

    Synd da at dere ikke kom helt til topps i den utestue-konkuransen, men en andreplass skal en jo IKKE kimse av. Vinnere er dere uansett, for ble jo så fint atte.

    Nyt dansen kjære venn, og brukt tiden godt med å hviske den mannen noen ord om norsk helsevesen i øret. God tur til deg!

    Anneklem.

    SvarSlett
  3. Så dejlige bileder af foråret du har taget! Her er skovbunden også dækket af hvide anemoner under bøgetræerne - og de er netop sprunget ud. Ha' en rigtig god tur til Oslo!

    SvarSlett
  4. Våren er deilig og må nytes !

    Kos deg på konferansen, greit med litt "påfyll" - husk, ta bilde hvis du skulle få han utpå dansegulvet....hehe

    God tur !

    SvarSlett
  5. Vakre bilder! Bøkeskog er virkelig flott. Jeg misunner deg å ha den så nærme :-)

    Ha en fin tur til Oslo!

    SvarSlett
  6. Der forsvant hele kommentaren gitt:)
    Nyt livet og våren og la trening foregå ute.
    Mormorklem :)

    SvarSlett
  7. Hils Støre fra meg og si at jeg gjerne skulle prata med'n:) Jeg liker ham godt altså, men jeg liker ikke å være mor til en fortvilet ungdom som står i helsekø...
    God tur - både i skog og tigestad:)

    SvarSlett
  8. Enig med deg: Våren handler om alt som skjer ute. Jeg elsker våren!
    Nydelige bilder.
    :-)
    Kos deg sammen med Helseministeren!

    SvarSlett
  9. Så koselig med vårbilder=) Håper vi får full rapport om dansen=)))) Vibeke

    SvarSlett
  10. I LOVE spring! It is wonderful to see everything coming alive again, and the colours are just so beautiful! My favourite time of the year!

    SvarSlett