mandag 3. desember 2012

Katz eller jammer?

Førjulstid er å børste støv av julemusikken. Her kommer en kjent låt, men i fornyet drakt.

Jeg digger de kule damene i bandet Katzenjammer. Bandet spiller musikk som er en blanding av flere stilarter som folk, pop, rock, country og balkanmusikk. De fire medlemmene veksler på hvilke instrumenter de spiller og har som mål å spille instrumenter de ikke har spilt før. Totalt spiller de over 16 instrumenter, blant dem uvanlige instrument i bandsammenheng som trekkspill, bassbalalaika, fløyte, ukulele og melodika.

I denne vare versjonen av "Vi tenner våre lykter", er jaggu meg Krompen representert med gitarspill også.
Bare hør!



8 kommentarer:

  1. Absolutt kule damer og låten er nydelig fremført!

    SvarSlett
  2. Det var utroligt smukt både at høre og se de dygtige unge mennesker.
    Ønsker dig en fin aften, klem

    SvarSlett
  3. Jeg har vært på konsert med Katzenjammer. Utrolig bra damer!
    Ellen :)

    SvarSlett
  4. Katzenjammer er ikke jammer, men de jammer nok, sammen.
    Ha en flott kveld :)
    Mormorklem :)

    SvarSlett
  5. Allsidige damer. Flinke og modige og fulle av energi.

    SvarSlett
  6. Kult! Jeg synes disse jentene er skikkelig underholdende og artige, og ikke minst dyktige.

    SvarSlett
  7. Åååååå denne var fiiin Elisabeth! Har ikke hørt så my på KJ, men jammen skal jeg inn på Spotify nå med enn gang! ; )

    En hjertevarm god dag ønsker jeg deg min venn ; )

    SvarSlett
  8. Den var kjempefin=) De er utrolig kule=) Håper du har ei fin førjulstid=) Vibeke

    SvarSlett