onsdag 26. november 2014

Restegarnprosjekt

Den siste tiden har jeg strikket med en del blågrå nyanser. Etter at man er ferdig med et strikkearbeid, blir det som regel noe garn igjen.

Inspirert av Sylvia med bloggen Kanel og sukker gikk jeg i gang med å strikke et restegarnprosjekt.  Resultatet ble et trekantsjal strikket etter fri fantasi. Det var et morsomt arbeide. Som avslutning på kanten nederst heklet jeg en bølgekant. Øverst heklet jeg krepsemasker.

Hm, lurer på hvem som skal få dette under treet i år tro?...





11 kommentarer:

  1. Så fint det blei og så godt å få brukt opp litt rester. Jeg har akkurat kjøpt garn til lue og skjerf til Elen. Godt å ha litt arbeid i hendene mens man reflekterer og undrer seg litt over livets finurligheter.

    SvarSlett
  2. Det er fint å kunne inspirere noen.....
    Sjalet ditt, av restegarn, ble kjempefint, Elisabeth.
    Jeg har strikket slike i årevis, både som gaver og til meg selv. For tiden bruker jeg det ene daglig, det er i brent orange, med perler på tuppen.
    Hvorfor ikke beholde det selv???

    SvarSlett
  3. Hvor er det blevet smukt, Elisabeth - dejligt at finde inspiration hos Sylvia.

    SvarSlett
  4. Veldig koselig sjalet - en fint gave Elisabeth.
    Ja nå vi må skynder med julegavene... og så herlig hvis du har en deilig gave extra.
    B er arbeide og jeg er allene - I dag vi hadde solen og jeg tar en herlig tur til nasjonalparken.
    Ha en fin kveld. Klem fra meg.

    SvarSlett
  5. Så fine farger !!

    Har jo dilla på blåfarger for tiden. Jeg er sikker på at dette må være en flott julegaver, bare ikke si til hvem...hehe

    SvarSlett
  6. Kære Elisabeth, tusind tak for besøget hos mig. Og nu kigger jeg lige ind hos dig og siger hej. Ønsker dig en fin torsdag - her er solen ved at stå op i horisonten, smukt ser det ud. Klem :)

    SvarSlett
  7. Så flott det vart!
    Eg fekk meg eit nytt sjal i går frå ei vennine i nord.
    Kjekt med slik omtanke.

    Ha fin kveld :-)

    SvarSlett
  8. Heisann!
    Fornuftig bruk av restegarn, flott blir det også! En gave som varmer !!!

    SvarSlett
  9. Jeg svarte deg nettopp på min egen blogg, og sa at du kanskje har noe fiolett restegarn du kan bruke som pynt på din advents-dekorasjon, ettersom lysene du har kjøpt ikke er fiolette, men indigo.
    Sjalet ble kjempefint. Jeg fikk et av min svigerdatter for et par år siden, og elsker det. Hun strikker hele tiden. Dere burde treffes i Åsgårdstrand! Og der kan også vi treffes til sommeren. God helg ønskes deg av Tove.

    SvarSlett