torsdag 10. oktober 2013

Zzzøvn

Det har tatt tid "å lande" etter at vi kom fra ferie i Kina. Tidsforskjellen med jetlag har hengt lenge i. De fleste netter har jeg våknet med et "pling" klokka 04. Uten å være i stand til "å trekke ut kontakten" og sovne igjen. Fullt trøkk på jobb i tillegg, har gjort meg til en zombie på kveldstid, som har slokna på sofaen før klokka 21.

At kinesere har et godt sovehjerte, er det ikke tvil i min sjel om. Midt på blanke formiddagen fant vi denne butikkdama liggende midt i lokalet, i sin søteste søvn. Vi hadde jo ikke hjerte til å vekke a, bare for å kjøpe ei flaske med vann



Eller sjekk han blåkledte renovatøren, som lå å snorksov flatt på ryggen, mens folk hoia rundt han. Imponerende!







Hadde tatt seg ut om jeg tok meg en cowboy-strekk, sånn midt formiddagen på min arbeidsplass gitt. Hvis ikke jetlag´n snart gir seg, bør jeg kanskje ta en rådslaging med sjefen, og be om det?

9 kommentarer:

  1. Jetlag......det er grusomt. Det tar meg minst 5 dager å komme over , de gangene jeg har reist langt.
    Jeghåper per det hjelper seg snart for deg da, Elisabeth .

    SvarSlett
  2. Det ser ut som kinesere får alt for lite søvn spør du meg... ;-) Artige bilder!

    SvarSlett
  3. Ja, de må være helt utmatta siden de kan sove hvor som helst uavhengig lyder. Det ser ikke ut som de lever i er en luksustilværelse. Det er spennende å se så annerledes forhold.
    Ha en god natt! Anne

    SvarSlett
  4. Pyha, jeg kan godt forstå, det må være svært for dig at omstille dit indre ur efter de mange timers tidsforskel, men jeg håber, det meget hurtigt lykkes.
    Det er da utroligt, at kineserne kan ligge og sove i fuld offentlighed - dejlige billeder!

    SvarSlett
  5. Snakk om kulturforskjeller......

    SvarSlett
  6. Nå lo jeg godt. Flotte bilder!

    SvarSlett
  7. Artig å se bildene dine fra Kina, Elisabeth.

    Håper du snart får sove godt igjen, men det tar nok ei uke eller to.
    T reiser til Norge imorgen, blir ei uke. Jeg har startet på fotokurs, virker bra.

    Ønsker dere to gode ei riktig fin helg - klem

    SvarSlett
  8. Sitter og ler høyt, Elisabeth !!

    Hvilke utrolige gullkorn bilder du her har tatt fra hverdagslivet i Kina, virkelig herlig å se :)

    Ja, du den jetleggen er slitsomt...
    min kjære bruker gjerne flere dager før han kommer seg også....
    La oss håpe helgen vil hjelpe på - kos deg med fine høsten i Norge :)

    SvarSlett
  9. Du tar så utrolig fine bilder!

    Jeg gjetter på at disse folka jobber sinnsykt mye og derfor får for lite søvn om natten. Da sovner man jo hvor som helst.

    Jeg sover nesten aldri om dagen, - eller riktigere: Jeg har hittil nesten aldri sovet om dagen. Nå har det endret seg, og jeg sover middag en - to - tre ganger i uka etter behov. I går var jeg hos en venninne i bursdagslag: God mat, vin, hjem til midnatt og så full rulle på jobben i dag. Resultat: Jeg sovna og sov i over en time dag jeg kom hjem. Godt ikke du var der med kameraet ditt :-)

    Nå er jeg klar for fredagskvelden.

    SvarSlett