onsdag 1. februar 2012

Malerisk

Arbeidsplassen min ligger ved kysten. Går man 200 meter kan man se havet. Horisonten langt der ute vender mot sør.




Jeg jobber med mennesker, som pga funksjonsnedsettelse av ulike årsaker, har behov for rehabilitering.

Området rundt arbeidsplassen er flatt, og har mange asfalterete stier og småveier.
Omgivelsene gir gode muligheter for gåtrening og tur.

Her om dagen gikk jeg en tur etter arbeidstid. Kun 15 minutters gange fra jobben min. For å se sola gikk ned. For å klarne tankene.






Godt å oppleve hvordan slike omgivelser kan fornye energien.

12 kommentarer:

  1. Har du sett noe så nydelig...har sagt det mange ganger før, naturen er den beste kunstneren.....

    SvarSlett
  2. Så vakkert det er Elisabeth! Må være et godt sted å klarne tankene...

    Nå sitter jeg ved kjøkkenbordet i mitt kinesiske hjem. Klokken er 01.34 hos dere, ser jeg på skjermen... Her skinner sola og det er et kor med småfuggel som ønsker meg velkommen ; ) Minner om våren hjemme...

    Telefonen ringte akkurat... det var en liten norsk gutt, som bor i nærheten. Han spurte om jeg kunne komme å spise frokost, å ta med "farfar ost" (G35 brunost)! Så søt! Vi koser oss som reserve
    besteforeldre ; )

    Ha en fin dag, da den kommer til deg ; )

    SvarSlett
  3. Vakkert og så godt å kunne ta seg en rusletur der.
    Takk for at jeg fikk se.
    Ha en flott dag :-)

    SvarSlett
  4. Det er vigtig med gode omgivelser og det betyder faktisk langt mere for psykisk velvære end vi går og tror! Meget smukt.

    Håber du får en god arbejdsdag! :)

    SvarSlett
  5. Du har gået tur på det smukkeste tidspunkt, lige da solen gik ned! Ja, sådan en oplevelse giver ny energi til dagen. Ønsker dig en god torsdag og kyndelmisse.

    SvarSlett
  6. Flotte bilder og nydelige omgivelser. Å praktisere "ut og lufte tankene" er en god og effektfull handling i en hektisk hverdag.
    Ha en flott dag
    Bente

    SvarSlett
  7. Jooooda :-) en kjenner igjen situasjonen ja.
    Jobber innen helsevesenet denne huldra også, og vet det til tider kan være slik at en trenger litt rekreasjon selv også. Etter litt fundering er det nesten slik at jeg tenker det er nesten aldri pasientene som suger denne krafta ut av en, det er ens egne kolleger på en måte... vel... litt slik føler nå jeg det, kolleger og systemet!!! for den som jobber under Helse-Midt i alle fall.

    Uansett, naturen gir tilbake og bedre narturmedisin kan en vel neppe få :-))

    Du er straks på vei til Bremen, ta massevis av bilder og kos deg stort!!

    Anneklem.

    SvarSlett
  8. Naturen klarner alltid tankene. Nydelig utsikt, du er heldig som har et slikt landskap rundt jobben.

    Ønsker deg en god dag!
    Klem fra LK

    SvarSlett
  9. Du jobber på verdens flotteste sted, Elisabeth.
    Jeg ble med ei venninne dit, for noen år siden. Hun skulle trene ryggen, og jeg ble med, og gikk tur i området sålenge. Jeg dro ned til vannet. Skjønner godt at du samler krefter og tanker der, for man får ro i sjela av å se utover.

    SvarSlett
  10. nydelig !! klæm : )

    SvarSlett
  11. Fantastic pictures...beautiful colours!
    What a wonderful place to go for a walk!
    Thank you for sharing the pictures!

    SvarSlett
  12. Fantastisk syn!

    SvarSlett