tirsdag 9. august 2011

Sommerfuglen og Confetti

Nå befinner jeg meg altså i København. Sist jeg var her var i april. De siste årene har jeg vært her 1 - 2 ganger pr år. Her er fint å være, for en danofil som meg.

I dag hadde vi en deilig frokost som danskene kaller det, eller lunsj på Cafe' Norden ved Højbroplass.



Jeg har et par ting jeg alltid må gjøre mens jeg er I København. Blandt annet er det å kikke en tur innom favorittgarnbutikken min "Sommerfuglen". Den ligger nedenfor Strøget, ved Vandkunsten, ned mot Christiansborg.


Å hjelpes meg! Her er mye godsaker å få tak i for strikkeglade. Jeg nyter å se på farger, kjenne på garnkvaliteter, titte på oppskrifter og mer eller mindre nødvendig strikketilbehør.

I dag ble dagens fangst garn til mitt nye prosjekt "Confetti", samt litt annet snadder. Jeg gleder meg til å fart på pinnene etterhvert.
Spørs om ikke du må være veileder igjen, Sylvia. Jeg er som kjent et nek til å lese og forstå danske strikkeoppskrifter.




4 kommentarer:

  1. DEN butikken fant ikke jeg.. nok en grunn til å reise tilbake ; )) Cafe Norden er et must.. men 17 åringen ville heller på Starbucks vis a vis : ))

    nyt !!!!!!!!

    SvarSlett
  2. Så bra garn-butikk-tips ! Takker for det.

    Er som regel i København 1 gang i året med en venninne, vært der alt i år.....men, hvem vet, kanskje vi stikker over på lunsj en da, til høsten? Da er denne adressen ihvertfall notert opp ;)

    Fint garn !

    SvarSlett
  3. Jeg kjenner det suger litt i magen nå. Vi pleier ofte være et par dager i København før jobben begynner. I år har vi valgt det bort, og litt bondeanger har jeg nok nå, - særlig når jeg leser det du skriver.

    SvarSlett
  4. Tak for i går - det var dejligt at få lov til at møde i Nyhavn sammen med Lene.

    Det er spændende at læse, hvad du oplever, mens du er i København. Jeg krydser fingre for tørvejr i resten af jeres ferie!

    SvarSlett