lørdag 27. august 2011

Donnerwetter


Natta har vært urolig. Forkjølelsen henger i. Jeg hoster og hoster. Spesielt på nattestid klør og krisler det i halsen. Søvnen blir oppstykket.

I natt fikk jeg underholdning i min halvvåkne hostetilstand. Ute lynte og tordnet det. Soverommet ble opplyst i glimt, som på et discogulv. På min nattevandring for å finne drikke og pastiller, satt jeg i stua og kikket ut. På været. Tordenvær er fascinerende og skremmende på en gang. Voldsomme krefter. Som et scenario.
Hosten roet seg gradvis og jeg tuslet etterhvert tilbake i senga mi.

Når jeg våknet i morres kjentes kroppen tung og halsen tjukk. Æsj, passer utrolig dårlig at kroppen ikke er pigg nå. Vi har oppussing på gang, patriarken og meg. Og gitt oss selv tidspress på arbeidet. Et av barnas soverom skal få en forandring ved hjelp av maling, nye møbler og stæsj.

Hepp, hepp Elisabeth! Kom så i gang. Varm kaffe og varm dusj gjør godt. Ferske aviser og litt blogging er heller ikke dumt. Torden buldrer langt i det fjerne. Ute er det varmt og grått. Og der kom regnet.
Joda, lørdag og malingsarbeid, jeg er klar. Så klar som jeg kan bli.




Skal heller gjøre som denne tassen her som vi traff i Chianti, å
slumre på sofaen i ettermiddag.



11 kommentarer:

  1. God morgen Sunshine!!!
    Du, jeg har heller ikke sovet i natt. Snorkings fra ham ved siden av, og noen naboer som absolutt skulle diskutere noe i fylla, rett utenfor vårt soverom i natt, gjorde til at jeg sov på datterens soverom. Hun hadde venninnebesøk, og de som i kjellerstua.
    Ble også vekket av lyn og torden, og da var det bare å stå opp å koke sterk kaffe.
    Men kjære deg, kjøp inn Fernet Branca, og ta deg en lille en når du legger deg. Det er hostemedisin, og det smaker jo hostesaft også!!
    HUSK: før og etter bilder av rommet. Blir spennende å se det ferdig. Hepp hepp, og lykke til.

    SvarSlett
  2. Spennande med oppussingsprosjekt - her held vi på med garasje og i dag morgon har vi jobba febrilsk med grusing rundt murane og dei nye vegane som har blitt til i tilknytning. Kjæresten har svinga minigravaren og eg har sprunge som eit piska katteskinn for å ta unna, rake utover og trakke til. Men no er vi i boks så resten av helga kan vi berre kose oss.
    Ha ei fin helg og god betring.
    jannetove

    SvarSlett
  3. Pas nu på dig selv, det tager længere tid at blive rask, hvis ikke du lytter til din krop. God bedreing :-)

    SvarSlett
  4. Åhh, ergelig å være "hanglete" form når du har masse på agendaen - lykke til - og pass på deg selv ;)

    God helg og lykke til med oppussing -

    SvarSlett
  5. Huff da og fortsat god bedring. Du skal passe passe på dig selv, som Lene, den anden, også skriver! ;) Slappe af og forlænge din selvgivne deadline. Ellers trækker det ud. Kroppen siger stop. Sæt dig! Træk vejret dybt. Læs en bog. Sov. Slap af. :))

    Og ja, som du kunne læse, har vi samme slags vejr. Jeg vil "sejle" en tur i skoven med hundene!

    SvarSlett
  6. Hei på deg.
    Riktig god bedring, så kjedelig å være syk.
    Lykke til med dagens malingsprosjekt, og pass godt på helsen ;)
    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  7. Hm.. kanskje du skal la kroppen din få ro..og ikke male elle styre? Noen ganger blir vi frisk fortere da ;-)
    God bedring..Lag deg litt te. Nyt en bok...slapp av! God helg :-)

    SvarSlett
  8. Øv sikke noget at du er blevet syg - rigtig god bedring, Elisabeth! Her har vi også haft et frygteligt uvejr, og det varede i 6 timer med masser af lyn og torden.

    SvarSlett
  9. det er det verste du gjør.. stresse kroppen med arbeid !! og ikke minst maling.. da henger både tjukk hals og hoste i lenger enn nødvendig ! varme føtter og tørkle i halsen.. og masse varm drikke.. skader bestemt ikke : )

    god bedring !

    SvarSlett
  10. Jeg synes også det kan være fascinerende å se på lyn og torden nattestid...min erfaring er at om jeg først har fått en forkjølelse må den bare gå sin gang...det hjelper lite med alle slags kjerringråd...i alle fall, god bedring

    SvarSlett