torsdag 11. august 2011

Minibloggtreff


I går hadde jeg en avtale. I Nyhavn. Jeg skulle treffe Madame og Megan. Været var skiftende med solglimt, regnskurer og vind. Nyhavn var som alltid proppfull av mennesker og med et yrende liv.

Bloggen min er ung, kun eksistert siden april 2011. I lang tid før det har jeg lest og fulgt med flere ulike blogger. Både norske, svenske og danske. De to overnevnte er av disse.




For meg som er blodfersk innen blogging kjentes det stort, ja nesten som en ære å treffe disse to erfarene bloggerne. Lille meg. Jeg følte meg på forhånd glad, spent og ydmyk. Hvordan var disse menneskene, man nesten føler man "kjenner litt" bare ved å lese bloggen deres?



Det ble en veldig hyggelig lunsj med to imøtekommende, reflekterte damer. Praten gikk livlig, tross språklige utfordringer. Timene fløy. For meg var det spennende og nyttig å høre deres tanker og erfaringer rundt blogging. Men også andre emner var på agendaen. Aktuelle saker som engasjerer på tvers av nasjonalitetene.

Det snodige var at den forestillingen jeg på forhånd hadde dannet meg om personene bak bloggene deres, harmonerte med de personene jeg satt ovenfor ved bordet. Godt å kjenne i grunn.
Så er det vel her i bloggland slik at personligheten skinner igjennom hva vi skriver, hvordan vi skriver, bilder vi presenterer, linker vi deler osv.

Takk for at dere ville komme den lange veien og møte meg, Lene og Gitte. Det ble en god opplevelse.







7 kommentarer:

  1. Selv tak Elisabeth. Det er så hyggeligt at møde dig og du var vel egentlig også, som jeg havde forestillet mig. Jeg tror du har ret i, at vores personlighed skinner igennem det, vi skriver, gennem de ord, vi vælger og i det hele taget. Artig at se dig i virkeligheden. Jeg håber vi kan gøre det igen en anden god gang! :)

    Og så håber jeg at du og manden får en hyggelig dag i København i dag trods regnen. Nej, det er ikke just vejr til at cykle rundt, så jeg håber I finder noget andet godt at nyde. Måske indendørs? ;)

    Tænkte på om jeg måtte få din e-mail adr.? Min hedder megan.paradoks@gmail.com, så du kan jo blot sende mig en mail/epost ved lejlighed! ;)

    Og sproglige udfordringer giver jo større kendskab til hinandens sprog. Det er hyggeligt!

    Klem.

    SvarSlett
  2. Så artig !!!

    Herlig å få til det og i Køben, av alle steder...hehe

    Du har nok rett at "vi skinner gjennom våre blgoger" - som en venninne sa til meg;
    "Når jeg leser bloggen din, Helen, kan jeg høre stemmen din, og akkurat som du skriver snakker du " - ja,da vet jeg det ;))

    SvarSlett
  3. Er det ikke herlig å kunne treffes på denne måten?!!!
    Jeg har gjort det noen ganger selv (truffet deg også, vet du ;) ) og det er en fantastisk måte å bli kjent med nye mennesker på. Jeg synes livet blir rikere på denne måten.
    Å, du skal strikke Confetti av Hanne Falkenberg. Jeg har hjulpet noen med den tidligere, så bare spør. Den står også på "to do" listen min, sammen med ørten andre prosjekter.
    Vi drar alltid på Cafe Norden når vi er i københavn. Er det ikke en herlig atmosfære der, og god mat? Har du sett de kakene da???? Mmmmm!!
    Kos deg videre i København, Elisabeth. Om 6 uker skal jeg også dit!!

    SvarSlett
  4. Jeg har den samme erfaringen som deg. Før jeg begynte å blogge i 2007, hadde jeg to brevvenner, - en dansk mann og en australsk dame. Jeg har møtt begge. Den danske har vært på besøk hos oss to ganger, og det var full klaff. Han var akkurat som jeg trodde, og jeg regner ham fortsatt som en venn. Det samme gjelder for australdamen. Hun har også vært her to ganger, og hun både snakket og så ut som hun skrev. Senere har jeg vært på bloggtreff i København (-og blant annet truffet den ene av dine to fra i går). Det stemte helt og aldeles. Merkelig, - men det avsanner i hvert fall noe av skepsisen til dem som sier det er kunstige venner dem man får på nettet. Jeg tenker at det er tvert om. På nettet møter man først det som er på innsiden, innsiden blir førsteinntrykket. Det er en deilig og annerledes måte å bli kjent på.

    SvarSlett
  5. Selv tak, Elisabeth - det var så dejligt at møde dig også i virkeligheden! Ja, jeg synes, du har ret i, at man er, som man skriver på sin blog. Og det er jo i grunden rart at vide, at det, vi læser i blogverdenen, gerne harmonerer med mennesket bag. For mig er det en ekstra glæde at få lov at lære en norsk kvinde at kende.
    Jeg håber, I har haft en dejlig dag i København, selv om vejret har været trist. Ha' en god aften :O)

    SvarSlett
  6. nå så det var DEG som skulle møte Lene : )) jeg skjønner godt dere har hatt det fint !! neste gang er det forhåpentligvis min tur : ))

    SvarSlett
  7. Ja! neste gang blir du også med Berit. Hadde vært hyggelig!

    SvarSlett