fredag 15. august 2014

Marius med feminin touch

Josefin med den kreative bloggen Whimsy spør om hvilke strikkeprosjekter jeg holder på med. 

Mariusgenseren til den søte svigerdatteren min rakk jeg akkurat å bli ferdig med til bursdagen hennes. Modellen ble strikket i alpakkagarn og er med rundfelling. Supert, for da slipper man unna med symaskin, klipping og montering etterpå. Genseren er litt innsvinget i midjen, noe som kler den slanke jenta. Istedetfor vrangbord ble kantene strikket i perlestrikk. Akkurat slik oppskriften sa jeg skulle gjøre. 

Passet perfekt!


13 kommentarer:

  1. Hvor er den fin, og den klæder din smukke svigerdatter så flot! Klassisk norsk til klassisk japansk.
    God sensommerdag til jer i nord!

    SvarSlett
  2. For en hyggelig busdagsgave=) Den ble superfin.Håper du har det fint, Elisabeth=) God helg når den tid kommer=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Herlige busdagsgave har du strikkt Elisabeth - ekte norsk... så søt!!!
    Jeg har barnebarn til meg, datter har ferie noen dager i Køvenhavn... heldige.
    Klem til deg.

    SvarSlett
  4. Den blei kjempefin og det er så praktisk med rundfelling. Jeg har strikket to av den typen Marius og det er kjekk strikking i tillegg.

    Ønsker deg en fin helg og håper du har fri. Det har ikke jeg....

    SvarSlett
  5. Så utrulig flott til din svigerdatter.
    Tenker hun er stolt over den.
    Rundfelling er veldig greit. Men jeg måtte strikke den klassiske grå til Sønnen. Rundfelling hadde blitt for feminin til ham, synes jeg. Han vil også ha hette på den......men det utsetter jeg litt;)
    Er i min siste ferieuke, leser, vasker, strikker og koser meg. Må du ha en deilig ferie på Vestlandet , Elisabeth. Klem

    SvarSlett
  6. Kjempefin. Her er det også rundfelling som gjelder, lettvint og så synes jeg passformen blir bedre. Vinn, vinn med andre ord ;)

    SvarSlett
  7. Den passet jo perfekt til svigerdatteren din:-) Ha en fin dag! Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  8. Kjempefin :-) Fikk lyst til å strikke samme!!! Nydelig svigerdatter og nydelig genser!!!! God helg og God tur oppover til Vestnes..........Kos dere! Må lunsje en dag - snart åpner Hungry-Heart!! Tjohooooo :-)

    SvarSlett
  9. Snakk om å passe perfekt, kunne ikke vært bedre !
    Hun kledde veldig godt hvit, mot det flotte mørke håret :)

    Tenker ingen har maken i Japan !!!!

    God helg du fine :)

    SvarSlett
  10. Heisann!
    Vakker jente, vakker genser. Go´hælj til deg også!

    SvarSlett
  11. Den ble riktig lekker :)
    Grei med rundfelling, synes jeg også.
    Flott svigerdatter (med fin genser)
    Klem :)

    SvarSlett
  12. Så fin den ble.

    Jeg holder også på med en rundfella genser. Det er deilig at alt blir ferdig samtidig, - og så synes jeg de sitter pent over skuldrene.

    SvarSlett
  13. Jag tänkte väl att det inte bara varit bad och semester i sommar! Vilken underbar tröja! Den passar ju utmärkt! Det blir verkligen vackert med rundstickning! Jag får fortsätta att öva på enkla saker! Tack för inspirationen!

    SvarSlett