tirsdag 31. januar 2012

Oval

En helg i januar/februar skjer det. Hvert år. Vi drar avgårde sammen, broder'n, svigerinnen, Patriarken og jeg.
På oval weekend. Blott til lyst. Tradisjon kalles det.

En tid på året da det er stille. Da orienteringssporten - som paret er travelt opptatt med ellers i året - tar seg en velfortjent ferie.

I fjor dro vi til Edinburgh. Året før var vi i Viborg. Da legger vi fra oss klokkene og setter latterdøra på klem. Tid sammen. Til snakk, hygge, mat og opplevelser.

Kommende lørdag befinner vi oss her:




Nord i Tyskland. I området Niedersachsen, nærmere bestemt i Bremen. Ingen av oss har vært der før. Vi bruker aldri å planlegge i detaljer disse turene våre. Vi tar ting som det kommer. Det funker. For oss. Som regel får vi med oss mange gode opplevelser i disse helgene våre.

Muligens får vi kommende helg anledning til å bli nærmere kjent med disse?




Helt sikkert er jeg på at vi skal prøvesmake en eller to av denne sorten.





Joda. Mye godt i vente. Jeg er så klar.

8 kommentarer:

  1. God tur, gleder meg til turreferat og håper dere får det knallkjekt.....

    SvarSlett
    Svar
    1. Så moro å dra med broder'n og svigerinne !!
      Dette er en bra familietradisjon !

      Ikke vært her jeg heller, men som vi vel har "snakket om på blogern her", gamle, tyske byer, er UTROLIG sjarmerende, og det er heg helt sikker på at denne er også !!

      Ta med ditt nye kamera, og selvsagt litt klær....thii....og knips i vei !! Blir spennende innlegg, som jeg gleder meg til å lese, Elisabet.

      GOD TUR !!!! kooooooos dere...

      Slett
  2. Så godt med en slik tradisjon - noe og tenke på for meg og mine to søsken kanskje - for vi ser hverandre egentlig altfor lite. God tur:-))
    klem jannetove

    SvarSlett
  3. For en herlig tradisjon!
    Gleder meg til å høre,og se hvordan du har hatt det!
    Ta med klær!
    God tur.
    Klem herfra :-)

    SvarSlett
  4. Så morro, da. Å komme til nye steder er så spennende. Vi drar jo til Polen i Vinterferien. Kanskje på feil tid av året, for nå er det grisekaldt der, over 30 minus......
    Den dyrestatuen var skjønn. Kjøp den med deg hjem i miniatyr.Og god tur, hvis ikke jeg får "snakket" med deg før dere reiser.

    SvarSlett
  5. Spennende, Elisabeth! Kos dere masse, masse!
    Klem til deg!

    SvarSlett
  6. Have a wonderful time!

    SvarSlett
  7. Beck's er godt øl :-)
    God tur.

    SvarSlett