fredag 6. januar 2012

Flame'

Mitt siste strikkeprosjekt er en genser. Garnet er Alpaca Flame' fra BC garn. Pinnenr 5. Garnet er spunnet ujevnt, så effekten blir litt bobleliknende. Noen steder tynn og gjennomskinnelig, og andre partier tykkere. Garnet er lett.

Jeg begynte øverst i halsen og strikker meg nedover. Første raglanermet er straks ferdig.



10 dagers juleferie gjorde godt. Jeg kjenner meg uthvilt. Ulike sosiale sammenkomster. Lange runder rundt bordet med familie og venner. Pinnekjøtt, ribbe, karamellpudding og alskens godsaker. Tid for snakk og nærvær. Tid til å sose i pysjen til klokka er langt på dag. Tid for film og bok. Glade, hellige jul.

Men 10 dager er nok. Nå er jeg glad for at hverdagstralten er i gang igjen. Jeg er best på det. Hverdager.

Linsesuppa som yndlingssønnen kokte til middag i går smakte deilig. Får lure oppskriften ut av han tenker jeg, for denne kunne jeg tenkt å prøvd meg på senere. Har lite erfaring med bruk av linser. De er stappfulle av gode smaker og næringsstoffer. I tillegg er det billig mat.

Må du ha en finfin fredag der du er!

10 kommentarer:

  1. Så artig garn du her bruker, effektiv ser veldig fiiin ut ! Kun en erm igjen, så er du jo ferdig..:)

    Heldig dere som fikk hjemmelaget suppe, og ikke minst laget av sønnen i huset, det er bra egenskaper å ta med på sin vei.

    Ja, tenk så ble det fredag, og i Italia er det idag HELLIGDAG, og ikke husker jeg hva den heter heller....men, det skal være utkledde hekser som gir gaver til barna, så jeg får se om ikke jeg finner noen nedi byen ikveld, er jo stoff til blogg innlegg det, vettu;)

    God helg !

    SvarSlett
  2. skulle selvsagt sto: EFFEKTEN - ikke effektiv, noe jeg sikkert tenkte at du er til å strikke...hehe

    SvarSlett
  3. Ja den supeoppskriften må du få kloa i.... jeg er heller ikke vant med linser, men har lyst å prøve...

    God helg til deg og dine.

    SvarSlett
  4. Åh så greitt med sønn i huset som lager mat. Noen matretter er det lettere å gå løs på å lage når en først har fått den servert (en gang iallefall...)
    Ha en fin helg
    Bente

    SvarSlett
  5. Vakker genser og suppe:-)) God helg og klem

    SvarSlett
  6. Kjekt med kokk. Det sier jeg alltid, når det er en av de mannlige av det motsatte kjønn som lager mat og jeg driver "lettere formålsløst" inn på kjøkkenet.
    Linesuppen så deilig ut, så den oppskriften burde du få tak (og naturligvis dele med oss på nettet).
    Tror genseren blir fin :-)
    Ha en god lørdag :-)

    SvarSlett
  7. Nydelig genser. flink til å strikke er du :-)
    Jeg synes også hverdager er best!
    Kose deg med resten av helga!
    Klem fra sør

    SvarSlett
  8. Din genser ser meget, meget lækker ud - og det er en dejlig facon! Jeg har aldrig prøvet linsesuppe, men det lyder spændende og det må vi prøve her hos os! God søndag, kære du.

    SvarSlett
  9. ja, gjør det.. og legge den ut så vi får noe nytt på middagsbordet ; )

    ha en fin søndag ! og takk for alle de gode ord og tanker du sender !!
    klæm fra mæ

    SvarSlett
  10. Hei :)))))
    Marianne har strikket denne.
    Ble kjempefin.
    Samme mønster har jeg brukt på jakke i Drops delight. Skikkelig frikejakke! Deilig og vid:)
    Godt strikkenyttår!!!

    SvarSlett