fredag 30. desember 2011

Rød





Rød er å uttrykke følelser ærlig
Rød er å stå frem
Rød er verdig
Rød er konkret og rett så synlig
Rød er til tider også pinlig
Rød er gavmild
Rød er grådig
Rød er så sannelig også modig
Rød er provoserende, ja noen ganger sjokkerende
Rød er handling, kamp og hengivelse
Rød er begeistring - stolt, befriende
Rød er å ha hjertet utenpå
Rød er spontan
Rød er varm
Rød er lekende
Rød er larm
Rød er barnslig, tindrende glede
Rød er voldsom og ekte vrede
Rød er sanselig og sexig
Rød er saftig, stor og prektig
Rød er liv og dunkende hjerte
Rød er fest, ballade og smerte
Rød er fri
Rød er moden
Rød er å finne sin plass i solen.


Anne-Grethe Kousgaard


10 kommentarer:

  1. Der er god energi i rød. Blod.

    Ønsker dig en rød dig! :) Klem.

    SvarSlett
  2. Ønsker deg et rødt år :-)

    SvarSlett
  3. Hei. Jeg har lastet ned gratis PhotoScape fra nettet og bruker montasjen der....
    Der kan du rediger bilder, legge på tekst osv....jeg bruker det stort sett bare til å redusere bildestørrelsen så de ikke skal ta så stor plass i bloggen og det går fortere å laste dem opp.

    SvarSlett
  4. What a lovely poem...thank you for sharing it with us!Red is a beautiful colour...strong and bold!

    SvarSlett
  5. Hm... vakkert.
    Jeg sier som Mormor.
    Godt rødt år!

    SvarSlett
  6. Nydlig bilde og dikt - rød amaryllis - er jula det:-)) Klem

    SvarSlett
  7. Hei Elisabeth! Gratulerer så mye med et nytt, flott kamera. Mitt råd: ikke bruk automaten! Sett kamera på P og ordne selv med blender-åpning og tid. Eller på A. Merk deg forskjeller. Forsøk å ta bilder av en og samme objekt med forskjellige innstillinger og sammenligne resultater.I ly og i mørke. Vær nøye med skarpheten.Vær bevisst på hva du gjør. Om en måned er du fortapt og skjønner ikke hvordan klarte du deg med kompakten. Ta din tid, men bruk kamera hver dag
    og resoner. Resultatene kommer, men jobb litt hver eneste dag. Kjøp deg en fotobok, spør om en lett en. Ønsker deg lykke til og gleder meg veldig til resultater! Ønsker deg også et godt nytt (foto)år.

    SvarSlett
  8. Det er smukke og tankevækkende ord!
    Jeg har lige gået en morgenrunde og nydt det sprøde frostvejr med rim på træer og buske - og på enkelte roser - nydt at dagen er blevet lidt længere.
    Kære Elisabeth, tak for mange dejlige indlæg her og kommentarer hos mig. Jeg ønsker dig et godt og lykkebringende nytår.

    SvarSlett
  9. Ja, nettopp, der har du meg!!!!! ;)
    Godt nytt år, Elisabeth!!!
    Grattis meg nytt kamera, jeg har makent, men ikke digitalt (med filmrull i) derfor blir det ikke brukt lenger. men det er et herlig kamera.
    Du må bare prøve deg frem.......så blir du kjent med det etterhvert.
    Nyttårsklem fra meg.

    SvarSlett