tirsdag 24. desember 2013

Julefri

To uker julefri er i ferd med å sige innom meg. To laaaaange uker. Været frister ikke til utendørsaktiviteter, mer enn man strengt tatt behøver. Kraftig regn og vind. Grønn jul - uten snøfilla. 

Oppmerksomheten vendes istedet innover - mot husets hjerte - hvor to av mine tre kjære er kommet hjem. Eldstemann feirer Japanjul i år, i den grad julestemningen kan oppnås der.  Vil ha han i tankene, og med prat via Wiber, når savnet blir for stort. 

Julaften blir vi ni rundt juletreet hos broder´n. "Du grønne glitrende" og "Når reven rasker over isen" skal gjalle i veggene når vi danser rundt granen i de trivelige stuene i barndomshjemmet. Jeg kjenner meg rik og takknemlig over hva jeg har, og er en del av.




"Tiden som har vært og tiden som kommer
Det går rasende fort og snart er det sommer
I julen jeg drar ut kontakten
For på nytt over tiden få makten
I gave så ønskes for meg og for alle
Et gyldent NÅ 
Som skal bestå 
Når hverdager igjen begynner å kalle"


GOD JUL OG GODT NYTT ÅR til alle dere gode, som gidder å henge med her ved grinda mi og slå av en prat. Jeg setter stor pris på dere!


16 kommentarer:

  1. Kære begge, vi ønsker jer en rigtig god jul og håber at se jer igen i 2014. Hvor lyder det dejligt med hele to ugers juleferie!

    SvarSlett
  2. Rikitg God Jul, Elisabeth!

    SvarSlett
  3. Glædelig jul til jer og jeg nyder at læse med her hos dig :-)

    SvarSlett
  4. Kjære Elisabeth, god jul deg og dine.
    Hjertelig fra oss.

    SvarSlett
  5. Ha en riktig god jul! Klem Anne

    SvarSlett
  6. Så synd jeg ikke var på jobb i går, da du var innom, men jeg byttet meg til en ekstra fridag....fordi jeg fortjente det ;)
    Ha en riktig god jul med dine kjære, Elisabeth . Klem

    SvarSlett
  7. En riktig god og fredfull jul ønskes dere... Jeg har fått hjem mine til julefeiring og ikke minst gullet, lille Elen. Jeg skal jobbe 2.dag og hele romjulen, men først skal disse to første dagene nytes. Er det ikke julestemning ute må vi skape den inne.

    SvarSlett
  8. Et gyldent nå er vel det vi alle trakter etter?
    Vakkert.
    Ha en forrykende og hyggelig jul.
    Og Japanjul kan vel være bra den også.
    Mormorklemmer med julesmak :)

    SvarSlett
  9. God jul til deg og dine,
    klem fra Marit.

    SvarSlett
  10. Takk for det fine diktet og for alle de inspirerende tankene og vakre bildene du deler på denne hyggelige bloggen din! Gode ønsker for din lange juleferie!

    SvarSlett
  11. ..........Gode ønsker for din lange juleferie!
    Jeg glemte å signere denne:)
    juleklem fra Bodil

    SvarSlett
  12. takk for fine kommentaren din, og jeg sier bare:
    Ditto rett tilbake til deg, du søte Elisabeth :)

    Alltid HYGGELIG å henge ved grinda di, vettu !

    Nyt og kos deg i denne fine tiden....her nærmer det seg avreise, for nyttårsaften feires som vanlig i Italia.

    Klem fra Helen

    SvarSlett
  13. Sender gode juletanker til deg og dine . "Takk for turen" på blogg og insagram gjennom dette året.

    SvarSlett
  14. Litt seint ute, men ønsker likevel ei fin romjul og gode fridager framover! Grønn og isete jul her… Men stemninga er på plass innendørs:)

    SvarSlett
  15. Hope you had a wonderful Christmas!
    HAPPY NEW YEAR!!!!
    Looking forward to following your blogg in 2014!

    SvarSlett
  16. Kjære deg... Bare innom for å ønske deg et godt nytt år! Måtte det være fylt med glede :-)
    Klem herfra

    SvarSlett