mandag 20. mai 2013

17.maivri

I år valgte vi bunadsfri 17. mai feiring. Turtøy og ryggsekk med flagg kjentes bare så greit istedet. "Hvorhen du går i li og fjell…"



Naturen derimot, hadde pyntet seg i anledning dagen. 24 grader og sol. Grønt som i grønt. Heftig fuglekvitter og klukkende bekker. Den fuktige, friske lukta av skog og jord. En sanseopplevelse av dimensjoner.






"Lauvesnyta" 227 moh var målet for turen. Godsaker i sekken. Bålkaffe og pølsegrill.
Vårt vakre, vakre land! Hipp hipp hurra.






12 kommentarer:

  1. Oi, det hørtes superkoselig ut=) Når guttene blir store, skal jeg sannelig låne den ideen. Håper du har hatt fine pinsedager=) Vibeke

    SvarSlett
  2. Det hørtes så koselig ut....min eldste datter og samboer har feiret pinsen på Stryn med ski og kajakpadling i Geirangerforden til snødekte fjelltopper og blå skyfri himmel. Leirbål og gitarspill på kvelden.Jeg blei helt rørt bare av å se på bildene.

    SvarSlett
  3. Det var en ny vri, Elisabeth. Det er jo slik du er, glad i skog og fjell.
    Jeg var litt sliten etter konfirmasjon, og innspurten på jobb mot 17 mai, så jeg satt hjemme hele 17 mai og bare slappet av, så tv med feiring fra hele landet, strikket og drakk kaffe. Og det fine Pinseværet dukket jo opp akkurat da, så litt tid ute i solen ble det også. Ellers vasket jeg tøy, siden sønnen nettopp hadde flyttet hjem med flyttelasset sitt.
    Jeg savnet igrunnen

    SvarSlett
  4. ........her ville jeg si at jeg ikke savnet å gå i byen denne dage.
    Jeg har overtatt Sophias iPad , og det er ikke alltid den gjør det jeg vil.....he he jeg er ikke mye teknisk av meg.

    SvarSlett
  5. Vi hadde en sånn 17 mai i fjor. gikk til en topp og det haglet. Kjekt var det allikevel. I år var vi på reise i Amerika.
    klem

    SvarSlett
  6. Det lyder vel nok hyggeligt og sikke nogle dejlige billeder, du har taget! I har en skøn natur. Ønsker dig en god ny ugestart!

    SvarSlett
  7. Å så deilig det så ut, og dere vet og kose dere ser jeg.
    Vi hadde ikke noen små forventningsfulle i toget i år så vi tok fri fra den store feiringen og koste oss hjemme.

    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  8. Fin vri på 17 mai dette her, da :)
    Min venninne Kjersti, som har bloggen Victorias verden, var også på skogstur akkurat denne dagen.

    Deilig med det flotte været, og så moro at dere hadde med bobler og stettglass, me like !!!

    SvarSlett
  9. "just do it" ....tenkte jeg når jeg leste her.
    For dette har jeg kunnet tenke meg å gjøre mer enn en 17.mai C",)
    For all del, det er deilig å være en del av feiringen, men slike turer
    - aiaiai, fantastisk. Takk for inspirasjon!
    Ha en finfin dag
    Bente

    SvarSlett
  10. Rykksekk med flagg - morsom.
    Hilsen fra Viola.

    SvarSlett
  11. Hurra på flere måter :-)
    Jeg feiret også uten tog og styr,jeg var i hagen og spilte yatzy med niese på femten..hennes valg,vi storkoste oss.

    Håper dagene dine er fine i våren.
    :-)

    SvarSlett
  12. Hurra! Sånn 17. mai feiring liker jeg! : )

    SvarSlett