torsdag 26. april 2012

Mere Camomille

Endelig ble det ferdig. Camomillesjal nummer 2.






Camomillesjal nummer 1 strikket jeg i fjor vår. Det har jeg vært veldig fornøyd med. Jeg har brukt det ofte, både på kjølige sommerkvelder og som halsskjerf i vinter.







Mottakeren, min gode venninne, fylte 50 år i går. Sjalet sto på ønskelista hennes. Jeg stakk innom henne på besøk, for å gratulere, gi bursdagsklem og overrekke det innpakkede sjalet. Jammen ble hun glad.
Lørdag skal hun vandre langs fjellskråningene i Cinque Terre. Sjalet skulle visst bli med i kofferten, mente hun. Håper den italienske solen vil varme skuldrene dine de kommende dagene, framfor Camomille, Anne-vennen.
God tur!







11 kommentarer:

  1. Å Cinque Terre, der har jeg også lyst å gå en gang.... Mannen og jeg hadde kjøpt tur dit for noen år siden, men akkurat da vi skulle dra var det et sånt uvær ved den Italienske kysten at alle stiene var stengt pga. været og stor rasfare. Det endte med at vi ikke dro og er siden ikke kommet dit.......

    SvarSlett
  2. Nydelige sjal!
    For en snill sjel du er..men det har jeg visst lenge.

    SvarSlett
  3. Hvor i all verden er oppskriften på det? Eller har du fikset det fra hodet ditt? Jeg fikk lyst til å lage maken.
    Merkelig egentlig. Jeg hadde også sjal på bloggen, i går.

    http://www.starbear.no/mormor/2012/04/26/i-like-38/
    Ha en nydelig dag :-)
    Klem fra mormor på muren

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Hvor er det smukt, Elisabeth - din veninde er meget heldig at få dit sjal i gave! Tillykke med hendes 50 år!
    Ha' en dejlig weekend, kære du.

    SvarSlett
  6. Nydelig sjal!
    Jeg klarte på et forunderlig vis å slette kommentaren din hos meg idag. Skjønner ikke hva som skjedde.
    God helg til deg også,kjære deg!
    Klem herfra

    SvarSlett
  7. Jeg er jo så heldig å har sett dette flotte sjalet "live" - nydelig er det ;)
    Snill venninne du, som strikker dette i gave til venninne som fyller 50 år - kan bare tenke meg hvor glad hun må ha blitt !! Skal se det blir nok hennes favoritt plagg.

    Ønsker deg og dine en riktig så god helg og god pinse !

    Barnevakt ikveld, før jeg vender tilbake til Tjøme imorgen - todelooooo

    SvarSlett
  8. nydelig sjal.. alltid deilig å ha et slik med i kofferten.

    må bla litt mer her inne mens jeg først er her : )
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  9. What a beautiful shawl! You are so clever...I'm very impressed!!

    SvarSlett
  10. Fått beskjed at jeg er litt tidlig ute med pinsehilsen....
    så da sier jeg likegodt GOD JUL også ;)

    Kos deg med deilig helg, og meldt fint vær, attpåtil - kan det bli bedre?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ler...
      Måtte smile når jeg så pinsehilsenen din. Ler nå angående god jul.

      Nyt helgen kjære du. Sola skinner. Perfekt vær for hagejobbing. Snart på vei til Stokke for å hente jord.

      Slett