lørdag 17. september 2011

Zzzkavlan

Jeg benket meg ned foran tv'n i går kveld. Favorittprogrammet var i vente. Gullrekka er tilbake på skjermen.
Det lå an til en skikkelig tradisjonell fredagskveld med bjørnepizza og noe deilig rødt i glasset.

Så satt jeg der da. Og kikket og så. Glad'sang med Bøksle og Johnsen, ukas nyhetsrepetisjon i vridde, morsomme variasjoner ved Almås og co.

Endelig kom Fredrik på skjermen. Men highlights i luggen la jeg merke til. Og glimtet i øyet.
Han er en god journalist den karen. Jeg blir liksom ikke lei'n. Flink til å stille direkte spørsmål, uten å være ufin. Mestrer å unngå "pusespørsmål", slik at han får fram budskapet hos intervjuobjektene.



Jeg hadde gledet meg. Til Lassgård og Lippestad. Sannheten er at fredagskveldene er jeg så sigen og trøtt, at øya begynte å glippe allerede mens Abba-Benny og sønn snakket. Det siste jeg husker er Mia Skarsgård bli presentert, før jeg forzzvant inn i drømmeland. Der på sofaen. Under pleddet. Ergelig altså. Jeg som så gjerne ville få med meg dette.
Godt at nrk nett-tv finnes.

6 kommentarer:

  1. Hehehe - tro om ikke dette programmet går som en reprise i løpet av helge, da...?

    Enig, han er flink !

    God helg - så håper jeg du sov godt og er uthvitl til å ta fatt på en NY og ubrukt helg - tjoohei ;)

    Ciao

    SvarSlett
  2. Ååååå...fredagskveldene er sånn for meg også. Men jeg holdt ut litt lenger enn deg, for jeg fikk med meg detektimen også. Men det det hender at jeg ikke får med meg hvem som er morderen, da har jeg sovnet!!!

    SvarSlett
  3. Det er fint at vi er flere "fredagsovnere"...jeg er opplagt på lørdag morgen da! ;-)

    SvarSlett
  4. Enig, Skavland er veldig bra, og ekstra god om det er interessante gjester. Jeg kan styre meg litt for Dyrhaug, synes han er litt vel "høy" til tider etter min smak.Faktisk så er det ikke ofte jeg sovner foran TV, men går heller i seng om jeg kjenner meg for trett....Jeg liker quiz og har tenkt å se QuizDan som oppladning til Rhodosturen i morgen tidlig. Er spent på det programmet for jeg ser vanligvis veldig lite på TV. Ha en fin lørdagskveld

    SvarSlett
  5. Jeg derimot, fikk med meg alt :-) For å få til det, må jeg være fullstendig avholds på fredager. Jeg har det nemlig som deg og er sliten og sigen etter ukas kjas. Drikker jeg så mye som et halvt glass rødvin, holder jeg bare til i nitida. Synd, men sånn er det.

    SvarSlett